Llistat d'establiments on clarament es discrimina la nostra llengua
Molt possiblement, al llarg d'esta vida t'hauràs trobat en moltes ocasions en situacions una miqueta tenses pel fet d'expressar-te en valencià. Així, a l'adreçar-te en valencià en més d'un comerç del domini lingüístic, t'hauràs sentit discriminat o fins i tot insultat quan ,amb una manca d'educació notable, t'han exigit que et passares al castellà. És un fet que hem batejat com "hablame en cristiano", una expressió que, tot i que parega mentida, la fan servir alguns d'estos personatges.
Dissortadament, en moltes ocasions, tot i els suposats drets constitucionals i estatutaris, els valencianoparlants no trobem cap defensa legal front a esta discriminació més que agarrar la porta per a no tornar i tractar de denunciar-ho a l'opinió pública. Clar que quan el tracte ha estat clarament malcarat també podem demanar el llibre oficial de reclamacions per presentar una queixa formal.
Amb la publicació d'este llistat fosc volem donar a conèixer algunes d'estos establiments comercials (botigues, restaurants, cafeteries...) on heu tingut experiències negatives per expressar-vos en valencià. Un llistat en el que esteu convidats a participar aportant de manera detallada la vostra queixa. I no oblideu visitar periòdicament la llista així com donar-li la màxima difusió per tal de que el màxim possible de gent tinga notícia d'esta discriminació i puguen decidir, estant informats, sobre els llocs on fan servir els seus euros.
Pots suggerir-nos el nom d'un establiment on hages tingut una mala experiència pel fet d'haver-te expressat en valencià. Preguem que ens contes amb el màxim de detalls la situació que visqueres, la data, el nom de l'establiment i la seua ubicació.
Evidentment, per raons que a ningú se li escapen, este no vol ser un llistat de tots els establiments on el valencià no està plenament normalitzat sinó d'aquells llocs més hostils cap a la nostra llengua.
Copyright © per VALENCIANISME.COM Drets Reservats.