Diari Parlem
.::INICI::. - EL MEU COMPTE - CONTACTA - ENVIA NOTÍCIA - CERCAR NOTÍCIA! - HEMEROTECA
PENSAMENT: "Per al·lusions" per Enric Climent d'AUN

(920 paraules totals d'aquest text)
(54 Llegides)   




 

 

Per al·lusions

 

Hui ens hem assabentat per declaracions d'uns senyors de l'Associació de Promotors Immobiliaris i Agents Urbanitzadors a València, que fins a "els xinesos s'estan interessant per la nostra costa", i que les perspectives de creixement del negoci immobiliari, no només en el capítol turístic sinó també en el purament urbà, continuen sent excel·lents. I que , referint-se a un possible creixement desordenat "tenim una joia i podem cuidar-la o rebentar-la", però que el creixement urbanístic de la Comunitat Valenciana se cenyix als plans generals aprovats en 1.986, per la qual cosa segons estos mateixos senyors "encara estem en un nivell d'ocupació de sòl per habitant raonable", i no queda ací la cosa, demanen més aigua per a apartaments i camps de golf, i Un AVE amb Madrid i un altre amb Barcelona... i això sí, situen el medi ambient entre les seues prioritats de futur.

Fins ací i si no s'hagueren fet publiques estes declaracions , i només fóra una xarrada entre amiguets, doncs bé, es diuen tantes favades..., però resulta que ho fan públic a través de la premsa, i la veritat si la situació no fóra tan tràgica, faria riure, ni els Germans Tonetti en el seu temps van dir acudits tan graciosos, fixen-se "fins els xinesos estan interessats en la nostra costa", potser s'estan fregant les mans perquè hi ha 1.500 milions de xinesos en el món, la veritat és que a apartament per família xinesa el negoci no s'acaba abans que el món terra rebente, i quan diuen "fins a" vol dir que moltes altres nacionalitats estan interessades, i em pregunte, eixe interés és una raó per a cobrir de construccions la Comunitat Valenciana, costa o interior, i a més reclamar l'ajuda de l'Administració per a esta noble finalitat, confie que els xinesos o qui siga no s'interessen pels encants d'alguna parent pròxima dels mencionats senyors, perquè ho tindrien pelut, el negoci és el negoci i està per damunt de qualsevol consideració, inclosa que els terrenys no són de la seua propietat, que s'han carregat part dels aiguamolls i se'ls acabaran del tot, que construir blocs d'edificis en primera línia de costa és un menyspreu i una depredació del paisatge, que passen dels mínims indispensables de manteniment del medi ambient en el que a eliminació de residus es referix, que acaben amb les reserves d'aigua de la població original d'esta Comunitat, i que de les plusvàlues generades pel procés urbanístic només ells es beneficien , anant a càrrec dels propietaris del sòl tots els costos i gastos del desenvolupament urbanístic.

Després ens diuen que el desenvolupament s'ha cenyit als plans generals aprovats en 1.986, i pregunte , aprovats per qui i en funció què, això no oferix cap garantia i acaben dient que "encara estem en un nivell d'ocupació de sòl raonable", raonable per a qui? Per a la seua Associació que només veu nostra Comunitat com un tall de meló a què només ells tenen dret, per al Govern Valencià que només actua a impulsos electoralistes i baix pressions del capital? Senyors, serietat; hi ha massa col·lectius, institucions, individus, professionals prestigiosos, juristes que diuen per activa i per passiva, que hem passat àmpliament la nostra capacitat d'ocupació de sòl, i per més xinesos o japonesos, o colombians que s'interessen per la nostra costa , no hi ha més costa, ni més interior que vendre, excepte les necessitats que es puguen produir per creixement vegetatiu, i si això suposa la mort del negoci dels urbanitzadors, doncs benvinguda siga i moren-se d'una vegada, com tantes empreses han hagut de fer-ho en altres disciplines sense reclamar a l'Administració que els arregle la vida.

Que el Sr. Muñoz es permeta parlar de "advocadets" promovent una manifestació que en definitiva no és més que l'expressió de l'opinió d'una part de la ciutadania, només confirma la seua falta de sensibilitat ciutadana, i la seua prepotència feixista, Sr. Muñoz jo no sóc advocat, però em pareix que alguna neurona li patina, criticar una honorable professió perquè estiga interessada a guanyar diners, em fa preguntar quin és l'interés del Sr. Muñoz i dels seus representats, potser l'obtindre el Premi Nobel de la Rapinya?

I finalment no vull deixar passar les esbalaïdores reclamacions que fan de més aigua per a apartaments, camps de golf, AVE's... això sí, posant el respecte al medi ambient entre les seues prioritats de futur. Jo els recomane fer-ho al revés, posar el medi ambient entre les seues prioritats actuals, perquè corre el risc que en el futur no quede medi ambient per a prioritzar, i obliden-se de l'aigua, que ja l'han malgastada àmpliament, i si no hi ha més aigua a la Comunitat Valenciana, doncs vagen a fer camps de golf a Galícia que allí sí que hi ha aigua, i sinó tenen prou aigua a Galícia doncs se'n van a Finlàndia que en tenen més.

Què s'han cregut que són estos senyors? Com s'atrevixen públicament a reclamar concessions per a mantindre obertes les fonts del seu enriquiment immoral? Fins on arribarem amb el consentiment dels nostres governants? Ningú no ens negaria l'aigua, ni el pa ni la sal si fóra per als ciutadans d'esta terra, però vostés la volen, així ho diuen, per a fer apartaments i camps de golf, com diria un castís "molt de morro".

Enric Climent. ABUSOS URBANÍSTICS, NO!

(11-03-05)

Enllaç relacionat: Los promotores afirman que la demanda de vivienda en el litoral es «exagerada» (Levante-EMV)

  

[ Tornar PENSAMENTS | Índex de les Seccions ]

SaforWeb Intercanvi de Banners.

Una idea de




Pots fer servir les nostres notícies fent servir www.diariparlem.com/backend.php o ultramode.txt