Diari Parlem
.::INICI::. - EL MEU COMPTE - CONTACTA - ENVIA NOTÍCIA - CERCAR NOTÍCIA! - HEMEROTECA
FIGUEROLES DE DOMENYO (Els Serrans) - HIGUERUELAS (Los Serranos)

(287 paraules totals d'aquest text)
(51 Llegides)   




Al seu terme municipal s'han trobat deixalles de les èpoques ibèrica i romana; A principis del segle XVIII encara era una masia aïllada, però més endavant s'hi establiren nombrosos colons amb la qual cosa s'hi formà una entitat menor dependent del municipi de Domenyo, del què es va independitzar el 10 de novembre de 1825; va pertànyer a la jurisdicció de Xelva, per la qual cosa estigué sota els senyorius de Jaume de Xèrica, Vilanova i del duc de Villahermosa ; per reial provisió de Ferran VII , el 1825, es va constituir en municipi independent.

 Higueruelas , denominació oficial, és també conegut com Las Grigüelas , comptava en 2003 amb 524 habitants de parla castellana i de gentilici, grigüelanos . La batlia la deté el PP amb 5 regidors obtinguts en les votades de 2003, en què el PSPV en tragué 2.

S'estén al llarg de 18,6 km 2 de relleu esquerp i maltractats per l'extracció de la sílice a cel obert que ha ferit de mort el paisatge, i amb ell, l'economia de la comarca de Els Serrans. Hi ha el port d' Aguavientos (1.070 m)

La seua base econòmica és l'agricultura, que ocupa gran part del territori.

L'únic monument ressenyable és l'església de Santa Bàrbara.

Paco González i Ramírez

Planes visitades:
Gremi de Campaners Valencians
Plana personal de Paco González

  

[ Tornar POBLE A POBLE: F | Índex de les Seccions ]

SaforWeb Intercanvi de Banners.

Una idea de




Pots fer servir les nostres notícies fent servir www.diariparlem.com/backend.php o ultramode.txt