Diari Parlem
.::INICI::. - EL MEU COMPTE - CONTACTA - ENVIA NOTÍCIA - CERCAR NOTÍCIA! - HEMEROTECA
CASTELL DE CABRES (Baix Maestrat)

(473 paraules totals d'aquest text)
(45 Llegides)   




 

Vol la llegenda que el nom de Castell de Cabres provinga d'una batalla que els castellencs guanyaren omplint el castell amb moltes cabres i nugant una teia a cada una de les banyes de les cabres aconseguint d'aqueixa manera intimidar l'enemic que es pensà que el castell estava ple de gom a gom i aixecà el setge. En època musulmana es trobava en el districte de Morella; fou conquistada en 1195 per Alfons II , qui la cedí al bisbat de Tortosa, en 1237 foren fundats al seu terme els llocs de Mola Escaboça i Vilanova, que aviat romangueren despoblats, en 1238 passa a formar part del domini del monestir de Benifassà; fou poblada, el 6 de gener de 1239, per Balasc d'Alagó ; en 1423, a conseqüència de la guerra de Catalunya, restà despoblat.

La Pobla de Benifassà i Castell de Cabres, que tan sols té 18 habitants (cens de 2003), són els únics pobles de la Tinença que mantenen municipi propi. L'únic regidor i, per tant, alcalde pertany al PSPV. El gentilici és castellencs.

L'economia castellenca és agrícola (secà), ramadera (porc, be i cabra) i apícola. Fins el 1957 s'explotaren mines de carbó, que es distribuïa pels pobles de la zona, a la masia de Godes i al mas del riu.

El poble es troba situat a 1.134 m. d'altitud i té un terme de 30,8 km 2 . Hi abunden els pinars i els paratges pintorescs com ara, el Boveral, el riu Escalona, el camí de sant Cristòfol, les antigues mines, la font del Raix i els mollons dedicats a diferents sants des dels quals es pot gaudir de magnífiques panoràmiques.

 

Del seu patrimoni:

  • Església de sant Llorenç. Del 1769, compta amb algunes pintures interessants però el seu estat de conservació és penós i necessita urgent intervenció.
  • Ermita de sant Cristòfol.. Interessant exemplar d'ermita de Reconquesta, reconstruida en 1565, de què queden alguns elements interessants com ara l'arc romànic de 1400, però que es troba en un estat de conservació lamentable.
  • Castell. Senzill castell roquer pràcticament desaparegut.
  • Dues fonts amb arcada romànica.

La gastronomia es basa en els productes de la seua ramaderia: embotits, carns fregides o en adob, formatges de cabra i ovella, collà i pastissets.

Paco González i Ramírez

Planes visitades:
Asiduos.com
Castillos y fortalezas de la CV
Gremi de Campaners Valencians
Guia virtual de laCV
Plana personal de Paco González
Ports-Maestrat
Valencians.com

 

  

[ Tornar POBLE A POBLE: C | Índex de les Seccions ]

SaforWeb Intercanvi de Banners.

Una idea de




Pots fer servir les nostres notícies fent servir www.diariparlem.com/backend.php o ultramode.txt