Diari Parlem
.::INICI::. - EL MEU COMPTE - CONTACTA - ENVIA NOTÍCIA - CERCAR NOTÍCIA! - HEMEROTECA
Diari Parlem: Món Agrari

Buscar dins d'este Tema:   
[ Anar a l'Inici | Selecciona un Tema nou ]

SETMANA EN DEFENSA DE L’AIGUA DE LA COSTERA I LA CANAL 
gaizna va escriure "
La Plataforma Xúquer Viu ha organitzat per a esta setmana diferents actes al municipi de L’Alcúdia de Crespins (La Costera) en defensa dels recursos hídrics que disposen les comarques centrals de La Costera i La Canal de Navarrés."

([AMPLIAR NOTÍCIA] | 4115 octets més | ¿Comentaris? | Puntuació 5) 
Món Agrari  

EL 80% DE LES HORTALISSES I EL 50% DELS CÍTRICS, PERDUTS PEL FRED 
EL CONSELL DEMANA AL GOVERN ESPANYOL LA DECLARACIÓ DE ZONA CATASTRÒFICA.
Segons dades facilitades per la Unió de Llauradors i Ramaders del País Valencià, les baixes temperatures que s'estan registrant des de la passada setmana al nostre país, han provocat que els agricultors valencians hagen perdut el 80% dels seus cultius d'hortalisses i el 50% dels de cítrics. Els danys podrien veure's incrementats per les gelades d'esta nit i les que encara es preveuen per a les pròximes hores.

([AMPLIAR NOTÍCIA] | 1802 octets més | 1 Comentari | Puntuació 1) 
Món Agrari  

II MOSTRA DE LA TÒFONA NEGRA DELS PORTS-MAESTRAT 
jmarin26 va escriure "Els propers 7, 10, 12 i 13 de febrer tindrà lloc a Ares del Maestre (Alt Maestrat) la segona edició de la Mostra de la Tòfona Negra de les comarques dels Ports i l'Alt Maestrat. Durant la mostra es faran tot tipus d'activitats amb el món de la tòfona negra, des de conferències, degustacions, una fira temàtica i fins i tot un concurs de gossos buscadors de tòfones. Hi esteu tots convidats!

Podeu trobar més informació a la pàgina web:
 http://www.aresdelmaestre.com/programa_tofona.htm"

(¿Comentaris? | Puntuació 5) 
Món Agrari  

JOAN BRUSCA: "2.004, ANY DESASTRÓS PER ALS LLAURADORS VALENCIANS" 
De "desastrosa" ha titllat Joan Brusca, Secretari General de la Unió-Coag, la campanya per als llauradors valencians durant l'any 2004. Segons Brusca, enguany s'esperen unes pèrdues en les rendes dels llauradors molt superiors al 4%, que van ser les pèrdues de l'any 2003. Brusca ha criticat les polítiques agràries del govern espanyol i valencià.

D'altra banda, milers d'agricultors s'han manifestat hui a València per a exigir solucions a la crisi del sector citrícola.

([AMPLIAR NOTÍCIA] | 4274 octets més | ¿Comentaris? | Puntuació 0) 
Món Agrari  

ELS AGRICULTORS VALENCIANS DENUNCIEN ALDI I LID DAVANT LA UE 
AVA-Asaja i La Unió-COAG van iniciar este dimecres els tràmits per a denunciar a les cadenes de distribució alemanyes Aldi i Lidl davant de les autoritats de defensa de la Competència de la Comissió Europea. Els productors valencians de taronja acusen a estos supermercats d'abusar de la seua posició dominant per a imposar-los preus baixos, limitar la producció i el mercat i vendre "a pèrdues".

([AMPLIAR NOTÍCIA] | 2421 octets més | ¿Comentaris? | Puntuació 0) 
Món Agrari  

DEMANEN BOICOTEJAR ELS SUPERMERCATS ALDI I LIDL 
AVA-Asaja i La Unió-COAG demanen boicotejar els supermercats Aldi i Lidl per les seues pràctiques comercials "deslleials".

El Bloc alerta que "la venda de cítrics a preus reventats per part de les grans superfícies comercials és un cas clar de competència deslleial" i demana la intervenció de la UE.

([AMPLIAR NOTÍCIA] | 5034 octets més | 2 Comentaris | Puntuació 4) 
Món Agrari  

DENUNCIEN L'ESPECULACIÓ URBANÍSTICA EN L'HORTA DE VALÈNCIA 
S'encadenen durant dues hores als contenidors Intercontainer, prop de Mercavalència, en protesta per l'especulació en l'horta de València. Hi era present José Bové, líder antiglobalització.
Les organitzacions que este dimarts han intervingut en l'acció participen en el Fòrum Mundial sobre la Reforma Agrària (FMRA), que es desenvolupa a València des de diumenge passat i que reunix a prop de 600 persones de més de setanta països que analitzen els models de producció agrícola i empresarial i les polítiques sobre la terra i els recursos naturals practicats en el segle XX.


Nota: A més, Clicant "Ampliar Noticia" coneixereu, a manera d'introducció, allò que pretén el Fòrum Mundial sobre la Reforma Agrària que se celebra aquests dies a la ciutat de València. I en els pròxims dies esperem publicar les conclusions a les que s'hi arriben.

14:30 Podeu també llegir la nota de premsa del col.lectiu Per l'Horta a proposit de les protestes fetes este matí

([AMPLIAR NOTÍCIA] | 11207 octets més | ¿Comentaris? | Puntuació 5) 
Món Agrari  

LA GREU CRISI DEL SECTOR CITRÍCOLA MOBILITZA ELS AGRICULTORS VALENCIANS 
L'Associació Valenciana d'Agricultors (AVA-ASAJA) i La Unió de Llauradors i Ramaders han decidit convocar en les pròximes setmanes un calendari de mobilitzacions en protesta per l'actual situació de crisi de la campanya citrícola que travessa per una espectacular paràlisi i caiguda de preus. S'hi han adherit la Federació de Cooperatives Agràries de la Comunitat Valenciana (Fecoav) i Fepac-Asaja de Castelló.

([AMPLIAR NOTÍCIA] | 5382 octets més | ¿Comentaris? | Puntuació 5) 
Món Agrari  

L'AGRICULTURA ECOLÒGICA VALENCIANA, A DEBAT 
Ernest va escriure "
Amb este títol, l'Institut Valencià d'Investigació i Formació Agroambiental (IVIFA)convocava una jornada de debat entorn del present i el futur de l'agricultura ecològica.

L'acte, celebrat a l'escola d'agrònoms de la Universitat Politècnica de València, ha comptat amb la participació de ponents de prestigi i ha sigut un èxit de participació.

La potenciació del mercat interior i la vertebració entre els diversos sectors implicats, clau per a un sector en vies d'expansió.
"

([AMPLIAR NOTÍCIA] | 3712 octets més | ¿Comentaris? | Puntuació 5) 
Món Agrari  

CONSIDEREN INSUFICIENTS LES AJUDES A L'AGRICULTURA PER LA PUJADA DEL PETROLI 
En el darrer Consell de Ministres, el Govern Espanyol ha aprovat ampliar al sector del transport les ajudes per la pujada del gasoil.
Les associacions valencianes d'agricultors, La Unió i AVA, consideren del tot insuficients les mesures acordades pel govern socialista.

([AMPLIAR NOTÍCIA] | 2185 octets més | 1 Comentari | Puntuació 0) 
Món Agrari  

EL NOU PERÍODE POLÍTIC I EL PHN: I ELS LLAURADORS, QUÈ HI DIUEN? 
La nova ministra de Medi Ambient, Cristina Narbona ja ha explicat directament al President de la Generalitat, Francesc Camps, com pal.liarà el dèficit hídric que patim els valencians: sense transvasament de l'Ebre, que serà anul.lat en unes setmanes, (ni tan sols el "mini" que demanaven els socialistes valencians per al nord del País), amb dessaladores, depuració, reutilització i reparació de canonades. El nostre President ha respost de manera contundent: el transvasament és imprescindible i, si cal, aniran als tribunals per defensar-lo. A més, poc menys que ens ha demanat als valencians que s'alcem dempeus i que ens enfrontem unitàriament a "esta agressió socialista".

Però, i els nostres llauradors, que n'han dit de tot plegat? Si voleu saber-ho, cliqueu en "Llegir més...".

([AMPLIAR NOTÍCIA] | 2858 octets més | ¿Comentaris? | Puntuació 0) 
Món Agrari  

LA POLITÈCNICA DE GANDIA AUGMENTA L'APTITUD DE GERMINACIÓ DE LLAVORS FORESTALS 


Un grup d'investigadors de l'Escola Politècnica Superior de Gandia estudia com augmentar la capacitat de germinació natural de les llavors forestals en zones devastades per incendis forestals.

([AMPLIAR NOTÍCIA] | 1992 octets més | ¿Comentaris? | Puntuació 4) 
Món Agrari  

AVA VALORA EN HUIT MILIONS LES PÈRDUES ALS AMETLERS 
El fred ha arrasat 10.000 hectàrees a Utiel-Requena, al Racó d'Ademús i a l'Alt Túria

([AMPLIAR NOTÍCIA] | 852 octets més | ¿Comentaris? | Puntuació 0) 
Món Agrari  

EL BLOC-EV VOL MILLORAR LA FISCALITAT AGRÀRIA 

Enric Morera afirma que l’agricultura és "fonamental" per a la "cohesió territorial, demogràfica i econòmica" de les comarques valencianes.

([AMPLIAR NOTÍCIA] | 3014 octets més | ¿Comentaris? | Puntuació 0) 
Món Agrari  

EL PRIMER VI VALENCIÀ ENTRE FORMIGÓ 
Els vins de San Antonio de Requena han estat presentats oficialment ahir i l'expectació alçada ve marcada per les condicions en què es produixen, entre parets de formigó.
([AMPLIAR NOTÍCIA] | 753 octets més | ¿Comentaris? | Puntuació 0) 
Món Agrari  

Login 
Nom d'usuari

Contrasenya

[Nou usuari]
[Nova contrasenya]


Cercar 




ENQUESTA 
Com valores els resultats del Referèndum al País Valencià?

Pocs votants com per a poder opinar amb criteri
Qui demanava el NO pot sentir-se satisfet
Un clar triomf dels partidaris del SÍ
Han fracassat tots per l'alta abstenció
Una altra valoració (comenta-la)



Resultats
Enquestes

vots: 205
Comentaris: 3



SORTEJOS 






TROBAT 




Recomanem 


L''Oratge de cada dia al País Valencià




PREMI TABARCA 2003 

 PREMI AL MILLOR WEB DE MITJANS DE COMUNICACIÓ

La Universitat d'Alacant i el cercador Tabarca, ens ha atorgat el premi al millor web dins de la categoria de Mitjans de Comunicació





SaforWeb Intercanvi de Banners.

Una idea de




Pots fer servir les nostres notícies fent servir www.diariparlem.com/backend.php o ultramode.txt