ACTUALIZACIONS EDITORIALS DE BROMERA
Publicada per JFlor
el Divendres, 18 juny a les 17:21:19 |
|
|
|
Arriben les darreres novetats de l'editorial Bromera. Aquesta vegada destaca la informació referida als premis literaris, a Joan Francec Mira pel premi d'honor de les lletres catalanes, a la publicació del premi de novel·la Enric Valor així com a la traducció en llengua valencianocatalana de dues obres de l'escriptor gallec Suso de Toro.
|
Joan Francesc Mira rep el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes 2004
L’escriptor Joan Francesc Mira ha estat distingit amb el 36é Premi d’Honor de les Lletres Catalanes que atorga Òmnium Cultural, el guardó de més prestigi en el nostre àmbit lingüístic, dotat amb 10.000 €. Es reconeix així la qualitat de l’obra literària d’un intel·lectual cabdal de les nostres lletres. Anteriorment l’havien rebut també quatre insignes valencians: Joan Fuster, Manuel Sanchis Guarner, Vicent Andrés Estellés i Enric Valor.
En l’actualitat, Mira està enllestint La prodigiosa història de Vicent Blasco Ibáñez, la sorprenent biografia del popular autor valencià, que es publicarà en la col·lecció «Biografies i Monografies» de Bromera aquesta tardor.
Joan Francesc Mira ha publicat també en Bromera les obres de gran format
València per a veïns i visitants;
Els Borja. Família i mite i
Sant Vicent Ferrer. Vida i llegenda d’un predicador, la novel·la
Viatge al final del fred i l’assaig Els sorolls humans.
Més informació>>>
Es lliura el Premio Nacional de Narrativa a Suso de Toro
L’escriptor gallec Suso de Toro va rebre dilluns passat, 14 de juny, el Premio Nacional de Narrativa de mans de la ministra de Cultura, Carmen Calvo.
En l’acte de lliurament dels Premios Nacionales de Literatura, que va tindre lloc en Màlaga, la ministra va recordar el compromís de Suso de Toro «amb el seu entorn, el seu temps i el llenguatge».
Trece badaladas, l’obra guardonada amb aquesta prestigiosa distinció està traduïda en Bromera amb el títol
Tretze campanades. A més, De Toro ha publicat també l’assaig d’actualitat
Espanyols tots, on defensa amb passió una idea plural d’Espanya.
Arriba a les llibreries L’àngel covard, Premi Enric Valor de Novel·la
El nou Premi Enric Valor de Novel·la,
L’àngel covard, de Vicent Pallarés, arriba a les llibreries la setmana pròxima.
A partir del relat d’un infant sobre les seues vivències, L’àngel covard esdevé una visió diàfana i realista de la immigració valenciana a Barcelona durant la postguerra. Així, la història d’Albert connecta amb la realitat que va marcar tota la generació que va créixer en els anys que van succeir a la Guerra Civil Espanyola.
Entre altres títols publicats per Vicent Pallarés, cal assenyalar
Les urpes del llop, Premi Ciutat de València, i Evasions efímeres, Premi de Literatura Eròtica La Vall d’Albaida.
El Ciutat de València tanca en breu el seu termini
El termini de presentació d’originals dels Premis Literaris Ciutat de València finalitza el pròxim 30 de juny. Hi ha diverses modalitats en la nostra llengua: el Premi de Narrativa en Valencià «Constantí Llombart», dotat amb 12.100 €; el de Poesia en Valencià «Roís de Corella», amb 6.100 €; i el de Teatre en Valencià o Castellà «Eduard Escalante», amb 12.100 €.
Bases>>>
15.000 € per al millor poemari en l’Alfons el Magnànim
La Institució Alfons el Magnànim de la Diputació de València convoca el Premi Alfons el Magnànim València de poesia amb una dotació econòmica de 15.000 € per al llibre de poemes seleccionat. El termini de presentació d’obres estarà obert fins al 31 d’agost.
Bases>>>
Els Ciutat de Xàtiva 2004 repartiran 18.000 €
Els Premis Literaris Ciutat de Xàtiva han obert la convocatòria de 2004. Els originals poden optar al Premi Blai Bellver de Narrativa
–10.000 €–, al Ibn Hazm de Poesia –5.000 €– i al Carlos Sarhou d’Assaig –3.000 €–, i es poden lliurar fins al 23 de juliol.
Bases>>>
|
|
|
|
| |
Puntuació Promig: 0 vots: 0
|
|
|